Психологічна підтримка
Психологічна підтримка здобувачів освіти І курсу з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа під час адаптації до нового закладу освіти
Кожного року учні І курсу потребують підвищеної уваги с боку педагогічних працівників закладу освіти, до якого вони вступили. Але в умовах війни психологічна підтримка підліткам необхідна ще більше. Особливої ж уваги потребують здобувачі освіти з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа.
Соціально-психологічна робота розпочинається зі знайомства з новими учнями пільгового контингенту, переглядом їх документації, вивченням обставин, які призвели до присвоєння здобувачам освіти статусу дітей-сиріт чи дітей, позбавлених батьківського піклування. Далі починається робота щодо налагодження стосунків з підлітками – встановлення контакту, проведення індивідуальних бесід, надання рекомендацій стосовно адаптації до нового навчального закладу, формування гарних стосунків з одногрупниками, взаєморозуміння з класним керівником та майстром виробничого навчання. Підліткам даються настанови щодо навчання у дистанційній формі, необхідності застосування електронних платформ та месенджерів, систематичного виконання домашніх завдань, безконфліктного спілкування. Також пропонується ознайомитися зі збіркою стосовно прав дітей, які перебувають під опікою та піклуванням, щоб знати куди звертатися по допомогу, як налагоджувати стосунки з опікунами чи вихователями, як планувати своє життя після виходу з-під опіки.
Діти та молоді люди під опікою
Наряду з корисними порадами учням з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, особам з їх числа було запропоновано пройти діагностування. В цьому 2025-2026 році діагностика розпочалася з методик М.Горської (з визначення рівнів тривожності, агресивності, ригідності, фрустрації) та М.Айзенка з визначення типу темпераменту. Ці методики дають змогу краще пізнати учнів, визначити їх темперамент, риси характеру, екстраверсію та нейротизм, особливості спілкування з іншими людьми, рівень самооцінки.
Згідно результатів діагностування було визначено учнів «групи ризику», з якими заплановано подальшу розвивально-корекційну роботу. В деяких підлітків спостерігається підвищений рівень фрустрації, агресії, тривожності.
Самодопомога при тривожності
Психологічна служба Центру
Нужная Марина














